Skip to content
۱۰ /فروردین /۱۴۰۳ 02155230087 pooshinehbaspar@gmail.com

انواع فیلم شیرینگ

مواد اولیه مصرفی جهت بسته بندی در دستگاه های شیرینگ پک، نایلون و یا  فیلم شیرینگ  می باشد. این نایلون ها با توجه به خصوصیات منحصر به فردی که دارند، در ضخامت، ابعاد و اجناس مختلف در بازار موجود می باشند. در حالت کلی نایلون های شیرینگ بصورت فیلمی، تیوبی و پاکتی هستند. انواع فیلم شیرینگ

انواع شکل شیرینگ

فیلم شیرینگتنوع انواع جنس فیلم شیرینگ

نایلون فیلم شیرینگ انواع مختلفی دارد که از پر مصرف ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

فیلم شیرینگ پی وی سی (PVC)

فیلم شیرینگ PVC کاربردهای متنوعی دارد و برای بسته بندی های کوچک مورد استفاده قرار میگیرد. PVC  مخفف پلی وینیل کلرید است. این پلاستیک سومین پلاستیک تولید شده در سطح جهان می باشد. این نوع بسته بندی با حالتی از انقباض و کوچک شدن فیلم همراه است. از این فیلم شیرینگ اکثرا در محصولات صنعتی از قبیل پلاستیک قطعات الکترونیکی ، بسته بندی DVD و CD، قوطی کوچک، مواد غیر خوراکی و … استفاده می شود.

از دلایل استفاده از این نوع از پلاستیک بسته بندی را می توان به حمل و نقل آسان مواد تولید شده اشاره کرد. شیرینگ PVC نفوذ ناپذیر است یعنی اگر محصول بسته بندی شده با این ماده را در یک ظرف روغن بیاندازید محصول بسته بندی شده درون آن هیچ آسیبی نمی بیند. در این نوع فیلم، در حرارت دمای بالای 20 درجه سانتیگراد عمل شیرینگ انجام می پذیرد لذا در دمای پایین 20 درجه باید نگهداری شود. شیرینگ PVC در فرم سفت و سخت خود بادوام است و در برنامه هایی مانند پروژه های ساختمانی و محصولات خانگی مورد استفاده قرار می گیرد. از لحاظ بسته بندی ، PVC  برای هر دو سازه سفت و سخت و انعطاف پذیراستفاده می شود.

فیلم شیرینگ

فیلم شیرینگ پلی الفین (POF)

فیلم شیرینگ پلی الفین یک پلاستیک بسته بندی برای مواد خوراکی و غیرخوراکی است. رول شیرینگ پلی الفین به دلیل ساختاری منعطف، بسته بندی محکم تر و انتشار بوی کمتر به هنگام حرارت دیدن مورد توجه قرار می گیرد. فیلم های شیرینگ پلی الفین برخلاف پلی وینیل کلرید حاوی کلر نیستند، به همین دلیل این نوع سلفون شیرینگ باعث انتشار گاز کلرید هیدروژن نخواهد شد. این نوع فیلم قابلیت استفاده در هر شرایط دمایی را دارد. در واقع این فیلم ها پس از حرارت دیدن با تغییر دما منبسط و منقبض نخواهند شد و در هر دمایی شکل ثابت خواهد داشت مثلا دردمای زیر صفر خشک نمی شود و از مکان دوخت پاره نمی شود. از این پلاستیک شیرینگ برای موارد مختلف استفاده می شود. با این پلاستیک می توان مواد غذایی، اسباب بازی، لوازم التحریر، کتاب، کالاهای ورزشی، کارت ها و … را بسته بندی کرد.

فیلم شرینگ پلی الفین فیلمی با ویژگی های منحصر به فرد است:

  • وزن مخصوص مقاومت مکانیکی بالا حتی در دماهای پایین 40- درجه سانتی گراد
  • خواص اپتیک عالی
  • مقاومت بالا در برابر پارگی
  • مناسب برای تماس مستقیم با مواد غذایی ، مقاوم در برابر روغن وحلال ها
  • انعطاف پذیری بسیار خوب بدون انتشار گاز
  • خواص کنترل لغزش و مقاومت خوب آن در برابر دمای بالا که امکان استفاده آن را با ماشین آلات بسته بندی تمام اتوماتیک آسان می کند
  • قابلیت چاپ و لمینت از جمله مزایای دیگر این فیلم می باشد.

تفاوت فیلم های شیرینگ PVC و POF در چیست ؟

 

  • فیلم شیرینگ پلی الفین بسیار بادوام و همه کاره است و آن را به گزینه ای برتر تبدیل می کند.
  • فیلم شیرینگ POF در بسیاری از کاربردها جایگاه PVC را گرفته است و یک ماده ایمنی از مواد غذایی با تأیید FDA است.
  • POF یک گزینه خوب برای شیرینگ است که مقاومت کششی بالایی دارد.
  • شیرینگ های PVC خشک هستند و در کل فیلم PVC نسبت به فیلم POF شکننده تر می باشد.
  • شیرینگ POF با گذشت زمان زرد و شکننده نمی شود. در حالی که PVC به مرور زمان رنگش زرد و شکننده می شود.
  • فیلم پلی الفین نسبت به فیلم پی وی سی قابلیت انعطاف پذیری بیشتری دارد و به سهولت پاره نمی شود.
  • فیلم شیرینگ POF جنس نرم تری نسبت PVC دارد. و می توان گفت قابلیت کششی بیشتری نسبت به نوع PVC دارد.
  • در موقع شیرینگ کردن، فیلم PVC از خود گاز سمی تولید می کند که برای کاربران بسیار زیان آور می باشد. برخلاف فیلم شیرینگ پی وی سی، فیلم شیرینگ پلی الفین در طی فرآیند شرینگ و دوخت هیچ گونه بوی نا مطبوع و یا دودی از خود متصاعد نمی کند.
  • فیلم شیرینگ پلی الفین برخلاف فیلم شیرینگ پی وی سی، به دلیل نداشتن مواد شیمیایی مضر می تواند در تماس مستقیم با مواد غذایی استفاده شود.
  • فیلم شیرینگ پلی الفین دوست دار محیط زیست بوده و به آسانی بازیافت می شود. و هیچ گونه آلایندگی محیطی ایجاد نمی کنند و کاملا حافظ محیط زیست می باشد.

فیلم شیرینگ

مزایای فیلم شیرینگ پلی الفین

 

به دلیل استحکام اضافه شده رول شرینگ POF ، می توان رول های بیشتری از فیلم با ضخامت نازک تر ایجاد کرد. این تغییر بیش از حد کاهش می یابد و بازده و بهره وری را افزایش می دهد. فیلم کوچک شده POF از مقاومت در برابر سوراخ و مقاومت در برابر فشار بسیار عالی برخوردار است که به محافظت از موارد نامنظم در طول چرخه عمر زنجیره تأمین کمک می کند. به دلیل چند لایه بودن، محصولات بسته بندی شده با این فیلم بسیار محکم و شکیل خواهند بود. هر زمان که شفافیت و ماندگاری مطرح باشد، فیلم پلی الفین نتایج بهتری را از خود به نمایش می گذارد. همچنین برای بسته بندی محصولات به صورت چند تایی مناسب است. POF در زمان دوخت و شرینگ شدن برای بسته بندی ، پاره نمی شود.

عمل شیرینگ شدن چگونه انجام می گیرد ؟

عمل شیرینگ کردن با استفاده از دستگاه بسته بندی شیرینگ انجام می شود .

در دستگاه شیرینگ بسته به نوع فیلم شیرینگ مورد استفاده دمای مورد نظر تنظیم و نایلون دور محصول قرار می‌گیرد و با حرارت دستگاه، شیرینگ جمع می‌شود و به محصول می‌چسبد.

انواع دستگاه های شیرینگ پک

  • دستگاه شیرینگ پک دستی
  • دستگاه شیرینگ پک کابینی
  • دستگاه شیرینگ پک کابینی کانوایر دار
  • دستگاه شیرینگ پک تونلی نیمه اتوماتیک
  • دستگاه شیرینگ پک تونلی اتوماتیک
  • دستگاه شیرینگ پک تونلی تمام اتوماتیک
  • دستگاه شیرینگ پک تونلی دوخت L
  • دستگاه شیرینگ پک تونلی اورلپ
  • دستگاه شیرینگ اسلیو
  • دستگاه شیرینگ لیبل

فیلم شیرینگ

انواع روش های بسته بندی شیرینگ پک به صورت های زیر می باشد :

روش دستگاه شیرینگ پک دستی:

در دستگاه شیرینگ پک دستی کلیه مراحل دوخت و برش فیلم شیرینگ به وسیله دست انجام می شود و از هیچ مولد مکانیکی مانند موتور و جک استفاده نمی شود. در قسمت تونل حرارتی نیز عمدتا از نوار نقاله استفاده نمی شود.

دستگاه شیرینگ پک نیمه اتوماتیک:

دستگاه شیرینگ پک نیمه اتوماتیک به دستگاهی گفته می شود که همواره نیاز به اپراتور دارد در این دستگاه مراحل برش و دوخت به وسیله جک و با کمک اپراتور انجام می شود و عملیات هدایت بسته درون تونل نیز بوسیله موتور انجام میشود.

فیلم شیرینگ

روش دستگاه شیرینگ پک اتوماتیک:

 دستگاهای شیرینگ پک اتوماتیک به دستگاهی گفته می شود که می توان آن را به خط تولید متصل نمود و طراحی این دستگاه ها به نحوی انجام میشود تا دستگاه بتواند بدون نیاز به وجود اپراتور ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در خط تولید کار کند و یا ۱۰۰ بسته بندی  را انجام دهد.

دستگاه شیرینگ پک تمام اتوماتیک:

در دستگاه شیرینگ پک تمام اتوماتیک علاوه بر افزایش زمان کار دستگاه بدون نیاز به اپراتور به حداقل ۱ ساعت و یا ۳۰۰ بسته و امکانات دیگری مانند رابط کاربری آسان ( User Friendly) جهت انجام کلیه تنظیمات وتغییر سایز هوشمند و بدون نیاز به تغییرات دستی و همینطورافزایش و کاهش سرعت شیرینگ با توجه به ترافیک خط تولید  میباشد.

علاوه بر این قسمت های دیگری مانند کارتن گذاری و چسب زنی نیز به این دستگاه ها اضافه گردیده است. دستگاه شیرینگ پک تمام اتوماتیک برای خطوط تولید آب معدنی، نوشابه، دوغ و رب بسیار کاربرد دارد.

جهت کسب اطلاعات از قیمت نایلون های فیلم شیرینگ با کارشناسان ما در پوشینه بسپار پرنیان تماس حاصل بفرمایید .

Back To Top
جهت ارتباط با ما پیام دهید !
واتساپ
شرکت پوشینه بسپار پرنیان