Categories
مقالات

فیلم شیرینگ و نایلون ساده چه تفاوت هایی دارند ؟

امروزه انواع مختلفی از نایلون ها تهیه و تولید شده اند که از میان آن ها نایلون ساده و نایلون فیلم شیرینگ کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف دارند. نحوه رسیدن کالاها به مقصد حائز اهمیت ویژه ای است.

امروزه انواع مختلفی از نایلون ها تهیه و تولید شدند که از میان آن ها نایلون ساده و فیلم شیرینگ کاربردهای فراوانی دارند. نحوه رسیدن کالاها به مقصد حائز اهمیت ویژه ای است، بنابراین صنایع تولیدی نیازمند ایجاد بسته بندی های مقاوم و کاربردی برای محصولات خود هستند که سالم رسیدن کالاها به دست مشتریان تضمین شد. نایلون یکی از اصلی ترین ملزومات بسته بندی می باشد که از گذشته تا کنون دستخوش تغییرات بسیاری شده و امروزه انواع مختلفی از این محصول در دسترس می باشد که هر کدام کاربردهای متفاوتی دارند. در این مقاله به تفاوت نایلون ساده و فیلم شیرینگ می پردازیم.

نایلون ساده

بطور کلی به نایلون هایی که دارای ویژگی های خاص نباشند نایلون ساده می گویند. نایلون ساده را تقریبا در همه جا می توان یافت مانند ساک هایی که در فروشگاه ها در اختیار مردم قرار می گیرند. نایلون های ساده فیلم های پلی اتیلنی می باشد که از خواص آن ها می توان به انعطاف پذیری اشاره کرد. شفافیت این فیلم های پلی اتیلنی در مقایسه با فیلم های پلی پروپیلنی کمتر است اما خاصیت کشسانی بیشتری دارند.

فیلم شیرینگ

نایلون فیلم شیرینگ

نایلون هایی که در اثر حرارت منقبض شده و جمع می شوند نایلون شیرینگ نام دارند.  این نوع نایلون شیرینک در صنایع بسته بندی کاربردهای فراوانی دارد. از این نایلون برای بسته بندی محصولات گوناگونی استفاده می شود. نایلون شیرینگ در برابر حرارت و افزایش دما حساس است و در اثر حرارت تغییر حالت داده و به دور محصولات جمع می شود.

تفاوت فیلم شیرینگ و ساده در چیست؟

امروزه در بسیاری از موارد نایلون ها کاربرد گسترده ای دارند و در صنایع مختلف انواع نایلون بسته بندی برای کاربردهای متفاوت استفاده می شود.

کاربرد و دسترسی

از جمله تفاوت های نایلون شیرینگ و ساده به دسترسی آن ها در میان عموم مردم و  صنایع، در واقع نوع کاربرد آن ها می توان اشاره کرد. نایلون شیرینگ بیشتر برای محصولات صنعتی و صنایع تولیدی کاربرد دارد و اکثرا در کارخانه ها استفاده می شود. نایلون های شیرینگ به دلیل وزن بسیار پایین، به وزن محصولات اضافه نمی کنند و این یک مزیت است. بعلاوه این نایلون ها بسیار مقاوم هستند و به راحتی قابل استفاده می باشند. اما نایلون های ساده در واقع همان نایلون هایی هستند که زمان های خرید مواد غذایی تا پوشاک، مورد استفاده قرار می گیرند که اصطلاحا به ساک های دستی معروف هستند و یا بصورت رول نایلون در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرتد.

فیلم شیرینگ

حساسیت نسبت به حرارت و گرما

نایلون شیرینگ نسبت به دما و حرارت بسیار حساس است و در محدوده دمایی 220-160 تغییر حالت داده و جمع می شود. این نوع نایلون با استفاده از دستگاه شیرینگ پک محصولات را به طور کامل در بر می گیرد. لازم به ذکر است این تغییر حالت و جمع شدگی دلیلی بر بی کیفیت بودن محصول نیست و بالعکس یک مزیت بزرگ در حفظ امنیت و سلامت محصولات می باشد.

نایلون ساده نیز به دما و حرارت واکنش نشان می دهد، اما تغییر حالت آن از نایلون شیرینگ بسیار کمتر است و قادر به پک کردن و کنار هم نگه داشتن محصولات نیست. تفاوت دیگری در بحث کشش وجود دارد که کشش نایلون های ساده بسیار بیشتر از نایلون های شیرینگ است. در واقع نایلون شیرینگ پس از حرارت دیدن مقداری از خاصیت کشسانی خود را از دست می دهد و همین امر موجب محکم و منظم نگه داشتن محصولات کنار هم می شود.

فیلم شیرینگ

مواد ثابت با درصد ترکیبات متفاوت

مواد تشکیل دهنده نایلون های شیرینگ و ساده یکسان است اما درصد ترکیب این مواد باعث بروز ویژگی های متفاوت این محصولات شده  است. این درصد متفاوت ترکیبات منجر به ایجاد محصولاتی با کاربرد یکسان ولی با ویژگی های منحصر به فرد شده اند. خاصیت جمع شوندگی شیرینگ نسبت به نایلون ساده از همین تفاوت سرچشمه می گیرد. سطح نایلون ساده براق و شفاف است و قابلیت چاپ پذیری بالایی دارد اما در مقابل سطح نایلون شیرینگ کمی کدر است ولی شیرینگ هم خاصیت چاپ پذیری دارد.

مقاومت بالا با وجود ضخامت کم

خاصیت جمع شدگی و چسبندگی نایلون های شیرینگ علی رغم ضخامت کم مزایای بسیاری به وجود آورده است که از جمله آن ها می توان به مقاوم شدن محصولات بسته بندی شده با شیرینگ نسبت به ضربات و ممانعت از ورود گرد و غبار به درون محصولات اشاره کرد اما این ویژگی در نایلون های ساده دیده نمی شود.

فیلم شیرینگ

جمع بندی

انواع مختلف نایلون ها انقلاب عظیمی در صنایع بسته بندی ایجاد کردند و یخش عظیمی از این صنعت را به خود اختصاص دادند. در این مقاله به تفاوت دو نوع از این محصول یعنی نایلون شیرینگ و ساده پرداخته شد. با نوجه به ویژگی های منحصر به فرد نایلون شیرینگ از این محصول در صنایع تولیدی و کارخانجات و اما از نایلون ساده در مصارف خانگی و مشاغل کوچک مانند موسسات تبلیغاتی و فروشگاه ها استفاده می شود. پوشینه بسپار پرنیان تولید کننده انواع مختلف نایلون شیرینگ با کیفیت بالا آماده خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می باشد .

Leave a Reply

Your email address will not be published.

جهت ارتباط با ما پیام دهید !
واتساپ
شرکت پوشینه بسپار پرنیان